• Träning idag kl 17.00

    Hej Vill bara påminna om att träningen är kl 17.00 idag till ca 18.30 då det börjar bli mörkt. P 2011-2013 5 okt 2023 0kommentarer
  • Byte av hall

    Hej! På lördag är första tillfället för familjegympan och det ska bli roligt att träffa er alla! På grund av att renoveringen av Getingehallen drar ut på tiden kommer vi under de fyra första tillfällena (v40-43) ha gymnastiken i den lilla hallen som ligger i Getingeskolan, samma tid 9.45-10.30. Man hittar hallen genom att gå förbi entrén till Getingehallen och fortsätter på gångvägen som svänger höger utmed skolbyggnaden. Ingången är på vänster sida, vi kommer hänga upp ballonger vid ingången så ni hittar rätt :) Hoppas vi ses på lördag, Anna, Emma och Vaiva Familjegymnastik 4 okt 2023 0kommentarer
  • HGH FC - U-laget 2-3

    Sista matchen för U-laget spelades i ett derby mot HGH på Tranevall i Harplinge. På förhand skulle det bli en mycket rolig match med mycket som stod på spel, både prestige men även tabellen var extremt spännande då båda lagen hade samma poäng och slogs om en eventuell tredje plats, för oss var det endast tre poäng som gällde då HGH hade bättre målskillnad. Matchen spelas igång på konstgräset, till en början har HGH mycket spel och kan rulla bollen väldigt mycket på vår planhalva. De lyckas inte komma med några farliga lägen. Efter 20 minuter tar vi över matchen och kan rulla bollen med tålamod på deras planhalva, likt HGH skapar vi inga farliga lägen. Sista delen av halvleken är delad anfallsmässigt men ingen lyckas hitta nätmaskorna, ställningen inför halvtidsvilan är då 0-0. I halvtid pratar vi mycket om att intensiteten måste bli bättre, men samtidigt bättre tålamod. Vi hade en tuff början men mot slutet av första halvlek blev det bättre, det ska vi ta med oss på plan. Andra halvlek börjar och vi är lite för avslappnade, HGH kan därför göra 1-0 i 46’. Vi kan inte riktigt hämta oss från detta utan ger HGH möjligheten att göra 2-0 i 53’. Efter detta har vi nästan tappat hoppet, det är mycket frustration och ingen bra stämning i laget. Det skulle dröja enda till 80’ då Klara slår ett inlägg efter en hörna och Camilla kan stöta in bollen i mål, 2-1. Efter denna händelsen har vi fått upp hoppet igen, vi sätter mycket högre press och kan bryta bollen högre upp i banan. I 88’ får Camilla en boll av Nina där Camilla har mycket yta och mycket tid utanför straffområdet. Camilla tar vara på chansen och skruvar in bollen snyggt i bortre krysset. Så sent om i 93’ blir en av våra spelare fälld en bit ifrån straffområdet. Klara lägger upp bollen, HGH:s målvakt är ur fokus och Klara slår en snabb och säker frispark i bortre krysset och våran comeback är ett faktum. Matchen slutar 2-3 och det är mycket känslor kvar på planen. Överlag gör vi inte en bra match men det är alltid en styrka att kunna vinna trots man inte spelar sin bästa fotboll. Vi tackar HGH, domaren och publiken för en god match. //Hugo Arvehell Damlaget 4 okt 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter