• Engagemang

    Hej! Eftersom det varit så dåligt engagemang från de flesta vårdnadshavare har vi nu tagit ett beslut om att vi kommer skicka ut när ni ska stå i kiosken, vara bollhämtare, hjälpa till på cuper osv och är det så att ni inte kan de tiderna får ni själva byta tider med någon annan. Vi kan inte rodda med detta också, igår fick t.ex både jag och Joakim ställa upp för att vissa avbokar och/eller inte ens hör av sig med kort varsel. Ni som alltid ställer upp, ni vet vilka ni är och ska inte ta åt er. På onsdag blir det eventuellt ingen vanlig träning för vi ska egentligen träna inomhus från och med denna veckan men de hinner nog inte bli klara men mer info kommer om detta. Mvh tränarna P 2015 1 okt 2023 4kommentarer
  • A-laget-Varbergs BoIS 0-1

    Under lördagen var det dags för årets sista hemmamatch på Getinge IP och det mot serie och DM vinnarna Varbergs BoIS. Vi går in till matchen med inställningen att spela klokt, våga tro på att vi kan ta detta och hålla ihop lagdelarna. Första halvlek är igång och vi får matchen precis dit vi vill. Det märks snabbt att Varberg matchen inte är vad motståndarna tänkt sig. Vi håller ihop laget, tar kloka beslut och visar en fantastisk vilja. Efter ca 20 minuter åker vi tyvärr på en tråkig skada då Linn vrider knät som senare slutar med ambulans in till sjukhuset. Krya Linn ❤️. Matchen fortsätter och det skapas chanser åt båda hållen men när domaren blåser för halvlek är ställningen 0-0. Andra halvlek är lik första. Mycket kamp, taktiken sitter och alla på plan visar upp en otrolig kämpaglöd. Varberg har ett farligt läge att sätta bollen i mål men skjuter i ribban. Efter ca 85 minuter kommer vår chans när Anna tar sig loss och bollen går förbi målvakten men räddas på mållinjen. När klockan precis ska slå över på 90 minuter spelar sig Varberg fint fram i ett anfall och sätter 0-1 vilket också blir slutresultatet. Laget gör en enorm laginsats idag och det känns och 0-1 idag känns snöpligt. Vi förtjänade ett bättre resultat. Detta mot seriens överlägset bästa lag. Det säger en hel del om laginsatsen. Som tränare kan man inte annat än att lyfta på hatten och känna sig stolt över prestationen som alla, verkligen alla stod för där ute på plan idag. Grymt jobbat! Vi tackar domarna och Varbergs BoIS för matchen och önskar dem lycka till framöver. Ett extra stort tack till publiken, bollhämtarna och alla andra ideella krafter som ser till att vi har så bra förutsättningar för att kunna spela fotboll. Nästa match är borta mot Norvalla den 7/10 klockan 12.00 vilket också är årets sista match. Damlaget 30 sep 2023 0kommentarer
  • Centern cupen söndag 8 oktober

    Hej I bifogad länk ligger spelschema för centern cupen 8 oktober. https://www.procup.se/cup/36566.htm Samling IP 7.30 för följande spelare: Kushtrim Axel Ebbe Elis Hugo Zander Elias Ling + några 2013 P 2011-2013 27 sep 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter