• Förlust borta mot Derome/Åskloster!

    Bortamatch mot Derome/Åskloster under fredagen. Härligt väder men en regnskadad plan bjöd inte in till något direkt skönspel. Det är mycket fysiskt spel och vi följer vår matchplan fint och tar ledningen genom Robin Östman efter ett fint anfall. 1-0 i paus. I andra halvlek är det Derome/Åskloster som har det mesta av bollen och kvitterar rättvist med cirka kvarten kvar där vi tyvärr är lite bolltittande på en hörna. I matchens slutskede slås en straff i mål för Derome/Åskloster seger med 2-1. En sur förlust som ändå är rättvis, men att falla på en feldömd straff i slutminuterna känns såklart surt. Överlag en krigarinsats över stora delar av matchen med mycket dueller och hårt spel pga planens skick. Domarna har svårt att hitta nivån vilket påverkar matchbilden åt båda håll. Dagens GET gick till Otto Karlsson. Vi tackar motståndarna, domarna och publiken för matchen. Nästa vecka är det match hemma mot Lilla Tjärby. Väl mött då! #lagetfrånlandet #getingeif #getinge #fotboll #getingeifherr @getingeifherr Herrlaget 4 sep 2023 0kommentarer
  • Lilla Träslöv - A-laget 4-2

    Fredagskväll och match på Östervi mot Lilla Träslövs FF. En på förhand jämn match med tanke på vårens 0-0 resultat. Matchen igång och vi har en klar och tydlig bild av vad vi vill åstadkomma idag men kommer inte riktigt in i matchen i början. Redan efter 9 minuter får Lilla Träslöv chansen att göra mål på en tilltrasslad situation och de gör inga misstag, 1-0. Efter detta tar vi tag i matchen och spelar upp oss rejält och kvitteringen kommer rättvist i matchminut 21 när Camilla sätter en snygg lobb över målvakten efter en fin framspelning av Klara. Vi fortsätter att köra på efter detta och kontrollerar spelet. I slutminuterna av första halvlek hittar domaren en frilägesutvisning på Issa på en situation där det kanske borde varit frispark 15 sekunder innan för oss och där många med mig tycker det är solklart bollen Issa träffar. Men så är det ibland. Rött kort ett faktum och på efterföljande frispark får Träslöv in bollen. 2-1. De hinner även sätta 3-1 direkt efter då vi fortfarande är lite ostrukturerade efter allt som skett. Vi går ut i andra halvlek med inställningen att vända på detta trots en spelare mindre på plan. Det tar en liten stund att komma in i vårt spel men sen spelar vi riktigt bra. Det är därför snöpligt att de gör 4-1 i matchminut 58. Här är risken att vi ska tappa matchen helt men det blir precis tvärtom. Resten av matchen är helt klart vår och reduceringen kommer i 78:e minuten när Emma tar ner ett inlägg från Klara strax utanför straffområdet och sätter bollen i mål på en fin volley, 4-2 vilket också blir slutresultatet. Ett tråkigt slutresultat då jag tycker laget förtjänade så mycket mer idag. Det vi ska ta med oss från dagen är andra halvlek där vi trots mycket motgångar under hela matchen gör en av säsongen bästa laginsatser. Alla ger allt, krigar och peppar varandra och vi går för seger hela matchen. Så sjukt roligt att se och som tränare kan man lämna Östervi stolt över sitt lag. Vi tackar Lilla Träslövs FF för en väl genomförd match och önskar dem lycka till framöver. Stort tack till våra tillresta supportrar med Erling i spetsen. Ni är guld värda. Damlaget 2 sep 2023 0kommentarer
  • Bortamatch på Söndag 3 september mot Astrio

    Hej På söndag spelar vi bortamatch mot Astrio. Matchstart 13.30 på söndrums IP. Samling 12.15 på IP för följande spelare: Kushtrim Alwin Pablo Wille B Elias Lindskog Hugo Albin Sigvard Emil Oskar H P 2011-2013 1 sep 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter