U-laget - Falkenbergs FF 1-1
Under tisdags kvällen var det dags för U-laget att spela sin sista hemmamatch på Slöinge IP. Motståndet som bjöds var Falkenbergs FF som A-laget hade spelat mot så sent som förra fredagen. Domaren blåser igång matchen och det märks snabbt att spelet är sig likt fredagens match. Falkenberg har till viss del mer bollinnehav men kan inte avancera fram så mycket till farliga lägen mot vårt mål. Vi har några lägen som är farliga i offensivt straffområde men lyckas inte få in bollen i mål. Vi fortsätter att spela den taktiska fotbollen vi gjorde i fredags, tighta ihop det i mitten och tvinga dem spela ut på kanterna, vilket gör att dem blir mindre farliga. I halvtid med ställning 0-0 pratar vi om att försöka vara ännu mer ”hungriga” efter bollen, vara först på höjdbollarna och vara där när vi har offensiva frisparkar. Vi ska bibehålla lugnet och peppa varandra ännu mer. Andra halvlek drar igång och vi får direkt ett farligt anfall där Klara slår en långboll på Camilla direkt från avspark men vi lyckas inte förvalta anfallet. Det bjuds på mer farliga lägen av båda hållen, Janna gör några stycken riktigt bra räddningar men även Falkenbergs målvakt står rätt placerad för att ta hand om bollen. I minut 70 gör FFF 1-0 via en pass snett inåt bakåt. G/S spelarna tappar inte huvudet för detta utan försöker mer och mer och kommer närmare och närmare en kvittering. 79’ slår Felicia en djupledspass till Camilla som får ett friläge, målvakten räddar första skottet men Camilla sätter returen och det är återigen lika. Den sista delen av matchen har vi fått mycket mer självförtroende och skapar många farliga lägen, tyvärr får vi inte in bollen och ställning förblir 1-1 när domaren blåser av matchen. Överlag gör vi en bra match mot ett bra motstånd där båda lagen hade kunnat vinna, därav känns det rättvist med en poäng var. Vi tackar Falkenberg, domaren och publiken för en god match. Nästa U-match spelas mot Norvalla IF på bortaplan den 5/9. //Hugo Arvehell
Damlaget
30 aug 2023
0kommentarer
Hemmamatch mot LGM imorn
Hej Hemmamatch mot LGM imorn. Samling 17.00 på IP matchstart 18.00. Föräldrar till de barnen som spelar hjälper till att ställa fram och ta bort målen, hörnflaggor, bollar etc. Följande spelare samlas 17.00: Damien Zander L Pablo Oscar P Axel Alwin Elias Ling Elis
P 2011-2013
29 aug 2023
0kommentarer
Förlust mot Galtabäck!
Återigen torsdagsmatch hemma på IP när serieledande Galtabäck kom på besök. Ett rutinerat och kraftfullt lag som går in rejält i varje duell. Domaren har lite svårt att hitta nivån genom matchen åt båda håll. Galtabäck tar tidigt ledningen med ett lurigt skott. Matchen kommer inte gå till historien som särskilt välspelad och det fina liret uteblev. Efter halva andra gör GBK 2-0 och i slutet även 3-0 när vi försöker forcera. Vi skapar något halvläge men för stunden räcker vi inte till i sista tredjedelen. Galtabäck är tunga och gör det dem är bra på och vinner matchen rättvist. Veostatistik GIF - GBK Mål 0-3 Skott 6-10 Bollinnehav 61-39 Passningar 247-149 Dagens GET gick till Lukas Andersson. Vi tackar motståndarna, domarna och publiken för matchen. Extra tack till dagens bollhämtare. Nästa vecka är det bortamatch mot Derome/Åskloster. Då är det chans till revansch.. Igen.. #lagetfrånlandet #getingeif #getinge #fotboll #getingeifherr @getingeifherr
Herrlaget
26 aug 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter