• Vinst mot Skrea IF!

    Det förväntades busväder på Skrea IP under måndagens match men det enda som skedde var lite regn i matchens slutskede. Det var mycket syre i luften och förutom en hemsk gräsmatta så inramades det till fina förutsättningar. Hemmaklacken maskerade sig och drog iväg bengaler och rökbomber. När röken skingrat sig skapade båda lagen varsitt fint läge i en tempofylld inledning. Skrea inledningsvis med lite mer boll samtidigt som vi försvarar oss väl enligt plan. Matchen står och väger och en hel del heta dueller och känslor utspelar sig. 1-0 kommer efter ett inkast där Albin Gustafsson sedan gör en fin individuell prestation. Samme Albin gör senare en än vassare prestation när han trixar in 2-0 väldigt vackert. Skrea reducerar efter ett inlägg som nickas fint i mål på bortre stolpen. 2-1 i paus. I andra halvlek faller vi tillbaka något och Skrea blir spelförande. Samtidigt har båda lagen midsommarben och kanske inte alltid tar de mest logiska besluten. Lite ologiskt kommer vårt 3-1 mål där Skreaförsvaret inte kommer överens om vem som ska ta bollen utan låter Samuel Bjärnklint enkelt springa in med bollen. En märklig och nervös avslutning på matchen inleds nu när Skrea reducerar än en gång efter en tilltrasslad situation i straffområdet. I anfallet efter slår Oscar Bengtsson fint in 4-2 och man tror att det ska vara spiken i kistan. Skrea reser sig än en gång när Alexander Korenado fint prickskjuter in ytterligare en reducering. I hällregnet blir det en nervös avslutning när domaren korrekt hittat en hel del tilläggsminuter men till slut blåser han av och en oerhört skön trepoängare hämtas hem. Inget direkt skönspel idag från något av lagen men ett jämnt krig i 90 minuter som vi går segrande ur med rak rygg via en fin laginsats. Alltid skönt med välförtjänt segersång. Dagens GET gick till Albin Gustafsson. Vi tackar motståndarna, domaren och publiken för matchen. Halva serien är nu spelad och vi landar på placering 7 i en tight serie där många lag förefaller kunna slå varandra. På fredag möter vi topplaget Leikin borta klockan 19. Väl mött då! #lagetfrånlandet #getingeif #getinge #fotboll #getingeifherr @getingeifherr Herrlaget 27 jun 2023 0kommentarer
  • Avslutning på tisdag

    Hej På tisdag kör vi gemensam avslutning med barn och föräldrar. Det blir tävlingar och kamp mellan barn och föräldrar Det bjuds på grillat, glass, och dryck. Tid 17.30 till ca 19.00. Vi planerar att köra igång träningen igen i början av augusti. Återkommer med det. Det kommer att lottas nya motståndare mer info även om det. P 2011-2013 25 jun 2023 2kommentarer
  • Hemmamatch på söndag mot Astrio

    Hej På söndag spelar vi sista matchen innan sommaruppehållet. Hemma mot Astrio kl 11.00, samling 10.00 på IP för följande spelare: Alwin Hugo Damien Emil Wille B Elias Lindskog Kushtrim Albin Zander L Oskar H P 2011-2013 22 jun 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter