• Avslutning

    Hej allihopa Vill bara påminna om att det imorgon, 31/5, är sista gympaträningen för denna termin och att ni föräldrar då är välkomna att vara med. Det var väldigt uppskattat i julas av barnen. Vi kommer bjuda på fika i slutet. Ses imorgon mvh Anna och Malin Gymnastik 17/18 30 maj 2023 2kommentarer
  • Ullareds IK - A-laget 1-0

    Under fredagskvällen tog vi bussen upp till Ullared för match mot Ullareds IK. Det märktes redan i bussen att det var nervöst. Vi visste att det skulle bli en jämn match med mycket kamp då vi resultatmässigt haft ungefär samma utdelning i serien. Matchen är igång och Ullared tar taktpinnen direkt. Vi spelar avvaktande och är inte riktigt där. Efter 5 min blir det rörigt då det vi får en hörna mot oss som sedan lite oväntat ändras till straff. Maja Arvehell är rätt placerad och tar straffen. Det tar ca 20 min innan vi kommer in i matchen som präglas av väldigt många frisparkar. Vi skapar en hel del på fasta situationer men bollen vill inte in. Andra halvlek hinner knappt börja innan Ullared på en lite slumpartad situation får ett läge och sätter behärskat 1-0. Efter detta lyfter vi oss rejält och sista kvarten har vi ett bra tryck. Ullared spelar taktiskt och ser till att få tiden till att gå. Tyvärr kommer vi inte till något riktigt vasst läge och när domaren blåser av matchen känner vi att vi borde fått bättre utdelning för vårt kämpande. Det vi tar med oss är att vi släpper fokus från det vi inte kan påverka och fokuserar på vårt spel. Vi tar också med oss att vi ännu en gång känner att vi är minst lika bra som motståndet vilket betyder att vi hör hemma i denna serien. Vi tackar Ullared IK för en väl genomförd match och önskar dem lycka till framöver. // Krister Damlaget 27 maj 2023 0kommentarer
  • Vinst mot Lilla Tjärby!

    Bortamatch mot seriens jumbo Lilla Tjärby som kom från en förlust med 8-2 mot Kungsbacka IF. Vi själva kom från en 3-0 förlust mot serieledarna Derome/Åskloster. Två stycken lag som sökte efter sin första seger och matchen skulle präglas av en hel del kamp och heta dueller. Fina förutsättningar på ett soligt Lilla Tjärby IP och inledningsvis syns det att det är två lite stukade lag. Inget direkt skönspel men ändå skapas det en hel del lägen åt båda håll under första halvlek. LTIKs målvakt räddar bland annat två rena frilägen och vi skjuter ytterligare ett sådant strax utanför. Målet görs genom Oscar Bengtsson där han distinkt avslutar med sin vänsterfot intill stolproten. LTIK har något läge som också kunde hamnat i mål. Andra halvlek blir mer avvaktande och inte lika chansrik. 2-0 kommer efter halva halvleken efter att Hasse blivit nedriven och Robin Östman är resolut från straffpunkten. Matchen fortsätter att präglas av kamp och fasta situationer. LTIK skapar lägen under matchen men antalet klara målchanser har vi mer av. Skönt att se en helt annan inställning än matchen senast. Stundtals fina intentioner och stabilt försvarsspel rakt igenom. Årets första nolla i serien kommer lägligt och hela laget ska ha en eloge för insatsen. Dagens GET gick till Oscar Bengtsson. Vi tackar motståndarna, domarna och publiken för matchen. Visst blir helgen så mycket bättre efter tre poäng. Nästa match spelas hemma mot Lerkil nästa torsdag. Väl mött då! #lagetfrånlandet #getingeif #getinge #fotboll #getingeifherr @getingeifherr Herrlaget 27 maj 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter