Falkenbergs FF - G/S a-lag 0-2
Dags för match igen och idag åkte vi till Falcon alkoholfri arena för match mot tippade topplaget Falkenbergs FF. Vi pratar mycket om lärdomar från säsongen, vi vet att vi kan vinna vilken match som helst om vi sätter spelet till 100%. Matchen är igång och det syns direkt att vi har rätt fokus idag, att alla är beredda på att göra det jobbet som krävs. Vi ligger rätt i positionerna och sätter press vid rätt tillfälle. Defensiven sitter och vi tar hela tiden kloka beslut. Efter 9 minuter får vi också utdelning för vår fina press och Ebba Bengtsson stjäl bollen när målvakten ska spela ut till en medspelare. 0-1. Vi fortätter samma fina spel och i 31 minuten håller sig Ebba framme igen efter en hörna och gör rättvist 0-2 som också står sig halvleken ut. Vi kommer ut i andra med en tydlig plan, ge allt för varandra och stänga matchen. Det märks att Falkenberg ökar tempot något och skapar också ett par halvchanser. Matchen känns ändå kontrollerad och när domaren blåser av efter 95 minuter så har vi tagit en välförtjänt seger med 2-0. Extra roligt idag var att Maja Arvehell gjorde a-lags debut för oss i målet och börjar med att hålla nollan. Det vi tar med oss från idag är snacket över hela planen och laginsatsen. För idag var den tillbaka. G/S andan. Vi tackar domarna och Falkenbergs FF för en väl genomförd match och önskar dem lycka till framöver. Ett extra stort tack till den fantastiska publiken, ni är guld värda!
Damlaget
14 maj 2023
0kommentarer
Inför cupen på lördag 20/5 - barnen födda 2015
Vi samlas vid parkeringen vid Skedalaheds IP kl.8.00, första matchen är kl. 9.00/9.30. Bifogar tider och vilka planer de spelar på. Om nån är sjuk, sen eller annat förhinder, ring mig så vi vet 0709644805. Linda, jag och Jimmy har hand om lagen, Filips och Charlie Ms mamma (lag vit) och Eriks mamma och Askers mamma (lag grön) hjälper oss med skor som ska knytas, toalettbesök, skrubbade knän osv. När vi ses på träningen på onsdag kommer ni att få matchställen så att ni kan komma ombytta och klara på lördag. Är det några frågor hör av er eller ta det på onsdag. Lag vit: Oliver, Charlie M, Filip, Marley, Arvid, Vincent och Loui. Lag grön: Hugo, Elena , Erik S, Charlie B, Asker, Malik och Ali. Ska bli så roligt med riktig match igen ⚽☀💚
P 2015
13 maj 2023
6kommentarer
Inför cupen på torsdag - barnen födda 2016
Vi samlas vid parkeringen vid Skedalaheds IP kl.9.00, första matchen är kl. 10.00. Bifogar tider och vilka planer de spelar på. Om nån är sjuk, sen eller annat förhinder, ring mig så vi vet 0709644805. Jag och Rohat har hand om laget, Olles mamma, Eriks mamma och Gustavs mamma hjälper oss med skor som ska knytas, toalettbesök, skrubbade knän osv. När vi ses på träningen på onsdag kommer ni att få matchställen så att ni kan komma ombytta och klara på torsdag. Är det några frågor hör av er eller ta det på onsdag. Spännande och kul med riktig match ⚽
P 2015
13 maj 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter