IF Centern -G/S 4-1
På ett soligt men med iskall vind möte vi igår IF Centern i tredje seriematchen för året. Vi visste att det skulle bli en tuff match då vi mött dem i DM tidigare i år men vi kom till denna matchen med gott självförtroende efter 4 poäng på de inledande två matcherna. Domaren blåser igång matchen och vi försöker direkt att hitta vårt spel men har precis som i förra matchen lite problem med studsar och mottagningar på den något ojämna planen. Centern får ett övertag under en period men vi jobbar oss sakta men säkert in i matchen och efter 30 min känns det som att vi får mer kontroll. Matchen står och väger men lite snöpligt får Centern in bollen precis innan halvlek som slutar 1-0 till dem. När domaren blåser igång matchen för andra halvlek har vi bestämt oss för att hitta ett lugn och för att vända på detta då känslan ändå är där att vi är minst lika bra som dem. Vi startar bra men får tyvärr 0-2 emot oss ganska snabbt och luften går lite ur oss. Centern gör 0-3 innan vi reducerar till 1-3 genom mål av Felicia Andersson. Under några minuter där så hittar vi lite ny energi men tyvärr så blir matchen lite sönderhackad av mycket avblåsningar och vi åker även på en del skador. Matchen slutar till slut 1-4 och försluten är det inte så mycket att säga något om. Centern tar tillvara på sina chanser och vinner rättvist. Vi tar nya tag, lär oss från matchen och ser fram emot en ny match nästa helg. Vi tackar domarna och IF Centern för matchen och önskar dem lycka till framöver.
Damlaget
1 maj 2023
0kommentarer
OIS-cupen 2023 26/3
Cup och ett taggat gäng igen. Vi ledare, bestämde av okänd anledning, att vara på plats i väldigt, väldigt god tid till föräldrarnas stora förtjusning en grå och kall söndag i slutet av mars. Med nästan 45min tillgodo så visade detta sig vara ett bra beslut, för det visar sig att hela 3 lag inte alls dykt upp och dagens första match för Leikin blir inte av. Men med ca 6min kvar så blir vi tillfrågade om vi vill ställa upp och spela sista 5. Sagt och gjort så blir det en kort men så viktigt för oss. För i vanlig manér så är vi inte riktigt på hugget men det går bra ändå. Vakna och alerta så vinner vi våra två första matcher och uppvisar på väldigt fin och rolig fotboll. Tredje får vi kämpa och visa lite mer karaktär men i slutändan så står vi som segrare igen. Sista matchen och vi möter som vanligt Leikin och den här matchen kommer spelarna, publiken och vi ledare komma ihåg länge! Leikin tar tag i matchen omgående och vi känns lite trötta redan. Första målet kommer efter vi mer eller mindre bara kollar boll och deras andra kommer efter ett väldigt fint anfall. 2-0 och få minuter kvar och försöker verkligen peppa barnen. Reducering! 2-1! 2 minuter kvar och vi känner oss lite desperata, vi känner hopp, det kan gå! Det är 30 sek kvar, vi försvarar oss och bra och får en kontring. Tappar bollen! 20 kvar! Vi vinner tillbaka bollen, passar runt bra och sedan en tåfjut.....MÅÅÅÅÅÅL!!!!!! Spelarna skriker, publikens jubel är utan dess like, vi tränare hoppar av glädje och som hade gjort Stina Dabrowski stolt. Domaren startar och avslutar matchen och vår grupps matcher. Totalt 3 segrar och ett kryss. Getinge går igen obesegrade ur en cup. Vi tackar Ois för en bra turnering trots all strul (bortom deras kontroll) och vår publik för ert fantastiska stöd som alltid! Nu väntar poolspel i april och kanske någon träningsmatch innan dess
P 2014
27 apr 2023
0kommentarer
Förlust i Falkenberg!
Under tisdagen åkte vi till Falcon Alkoholfri Arena för möte med Falkenbergs FF i DM. Falkenberg som normalt spelar i division 1 kom med ett relativt namnstarkt lag och skulle inte helt oväntat visa sig vara en alltför svår motståndare denna kväll. Vi står dock upp bra under matchen och kämpar även om Falkenberg har kontroll på spelet under 90 minuter och vinner fullt rättvist med 7-0. I helgen slog de en seriekonkurrent med 6-0 så kanske inte så mycket att skämmas för egentligen. Det finns mycket att ta med sig och vi får hoppas att det höga tempot kommer med in i matcherna framöver. Matchens GET gick till Lukas Andersson. Vi tackar motståndarna, domarna och publiken för matchen. Extra tack till GIF klacken för stödet från läktaren. På fredag är det match igen när Kungsbacka IF kommer på besök i seriespelet. #lagetfrånlandet #getingeif #getinge #fotboll #getingeifherr @getingeifherr
Herrlaget
25 apr 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter