• Morgondagens träning

    Imorgon drar vi igång utomhusträningen, tänk på att hjälpa barnen att klä sig efter väder, det är inte roligt att träna om man fryser. Det är även föräldramöte imorgon, ni är hjärtligt välkomna även om ni inte anmält er, vi hoppas att så många som möjligt har möjlighet att närvara. Vi ses imorgon P 2015 25 apr 2023 0kommentarer
  • Träning idag måndag kl 17.30-19.15

    Hej Vill bara påminna alla om att vi tränar idag istället för imorn. Samma tid som vanligt. P 2011-2013 24 apr 2023 2kommentarer
  • Tölö IF - G/S 1-1

    Idag var det dags för årets första bortamatch då bussen rullade in på Hamravallen i Kungsbacka för match mot Tölö IF. Planen var allt annat än jämn men det är så det kan se ut så här tidigt på säsongen. Vi var inställda på en match med mycket kamp och hela första halvlek är precis det. Mycket kamp och spelet blir väldigt hackigt med mycket inkast och en hel del frisparkar. Båda lagen skapar en del chanser men bollen vill inte in. Det märks tydligt på vårt spel att det är säsongens första match på gräs. 0-0 i halvlek. Inför andra halvleken känner vi att om spelet sitter lite bättre och vi utnyttjar ytorna så kan detta gå vägen. Vi går ut i andra halvleken och ökar tempot något och sätter högre press. I 78:e minuten får vi utdelning efter fint spel när Ebba hittar fram till inbyte Celine som fint sätter bollen 1-0. Tyvärr dröjer det inte många minuter innan Tölö kvitterar efter en tilltrasslad situation. 1-1 som också blir slutresultatet. Det vi tar med oss från dagens match är att vi inte är nöjda och verkligen går för ett segermål och att vi har 4 poäng efter två matcher. Vi tackar domarna och Tölö för en väl genomförd match och önskar dem lycka till framöver. En liten notis är att detta var lagets 32:a seriematch i rad utan förlust. Damlaget 22 apr 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter