• Inställd träning

    Påminner om att kvällens träning är inställd. Vi ses nästa vecka för träning OCH föräldramöte kl.17.15 på IP. //Johanna P 2015 19 apr 2023 0kommentarer
  • Inställd träning 19/4

    Hej allihopa. Tyvärr måste vi ställa in onsdagens träning, 19/4, pga tränarbrist. Vu hoppas på fint väder så barnen kan vara ute och röra på sig istället. Ses igen 26/4. Mvh Anna och Malin Gymnastik 17/18 17 apr 2023 2kommentarer
  • Seriepremiär G/S - Vinbergs IF 3-1

    Då var den äntligen här! Historisk seriepremiär i div 3 och för motståndet stod förra årets division 2 lag Vinbergs IF. Det märktes direkt i omklädningsrummet att det var en viktig match. Alla var verkligen taggade och nervösa. Precis som en premiär ska vara. Det vi hade med oss till denna matchen var ett fantastiskt spel i sista DM-matchen så vi visste att med rätt inställning och fokus så skulle denna dagen kunna bli precis så rolig som vi alla önskat. Matchen är i gång och inte helt oväntat börjar den i ett rasande tempo där båda lagen vill mycket men inte får igång spelet. Vi känner ändå ganska snabbt att vi hänger med i tempot och börjar efter hand att hitta vårt spel. Båda lagen skapar en del chanser men fint målvaktspel gör att målen uteblir. Hjelmberg står för en riktigt svettig räddning som tar i ribban. Kort därefter hittar vi en fin kombination där Felicia Andersson snyggt hittar fram till Ebba Bengtsson som iskallt slår in bollen. Jubel på läktaren och 1-0 efter 30 min. Båda laget fortsätter skapa chanser och i den 45:e minuter håller sig Ebba framme igen efter en trasslig situation framför mål. 2-0 precis innan halvlek. Psykologiskt viktigt. När andra halvlek startar håller vi oss till det vi pratat om i pausen. Spela lugnt, behåll fokus och låt motståndarna springa mycket. Vi lyckas fullt ut med vår matchplan och gör rättvist 3-0 i 72:a minuten genom Camilla Christiansson framspelad av Linn Hanson. Innan matchen är slut lyckas Vinberg få in en boll men första segern är ett faktum. Hela laget gör en riktigt bra laginsats och ger allt i 90 min. Ett extra plus till Maren Kausland som verkligen är precis överallt idag. Vi tackar domarna och Vinberg för en väl genomförd match och önskar dem lycka till framöver. Ett extra stort tack till publiken, funktionärer och inte minst till dagens bollhämtare. Nästa match spelas borta mot Tölö IF den 22/4 klockan 16.00. Damlaget 16 apr 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter