Utomhus träning from nästa vecka (vecka 16)
Hej From nästa vecka (vecka 16) är det bara utomhus träning som gäller. Tisdag och Torsdag kl 17.30-19.15 Tisdagar konstgräs och torsdagar C-planen.
P 2011-2013
12 apr 2023
0kommentarer
Inför vårens träningar mm
Hej alla familjer! Hoppas att ni har en härlig påsk i solen ☀ Jag har kallat till bollhämtare på fredag, anmäl om ni kan hjälpa till. Onsdagen den 26/4 kl.17.15 alltså på träningstiden kommer vi att ha ett föräldramöte, då hoppas vi att så många som möjligt har möjlighet att närvara, Patrik Svärd från Sisu kommer att vara med. Från och med den 26/4 kommer vi att träna utomhus, på konstgräset på IP, tid 17.15-18.30. Skobytarhyllan finns i boden på IP. OBS! Ingen träning den 19/4 pga utbildning. Vi kommer i större utsträckning dela upp barnen födda 2015 och 2016 då de är väldigt många. Joakim och Rohat kommer att vara ansvariga för 2016-barnen, jag (Johanna), Linda och Jimmy för barn födda 2015. Samma tid och vi samarbetar så inga större förändringar, ni kan fortsätta att meddela till mig om ni inte kan komma osv. Vi kommer anmäla oss till en cup, barn födda 2016 spelar den 18/5 och barn födda 2015 den 20/5 i Skedala spelas cupen. Jag gör en aktivitet så att ni kan anmäla intresse. Vi ser fram emot en härlig vår med mycket fotboll och glada barn. Ha det gott!
P 2015
9 apr 2023
1kommentar
Vinst mot Hyltebruk!
Sextondelsfinalen i DM tillika genrep inför seriepremiären genomfördes på ett kallt Getinge IP under långfredagen. Som motståndare stod förra årets division 5 kollega Hyltebruks IF. Vi tar direkt tag i taktpinnen och gör snabbt 1-0. En helt annan inställning än i matchen mot Markaryd förra veckan. Snabbt offensivt spel där Hyltebruk tvingas till försvarsspel präglar den första halvleken som vi vinner med 4-0. Tilläggas bör att Anton Jonsson i målet gör en straffräddning som grädde på moset. Andra halvlek inleds direkt med ett 5-0 mål och efter det kommer det en tät ström av mål mot ett Hylte som går på knäna. 12-0 står det i matchminut 80. Efter det släpper laget på gasen och Hyltebruks individuella offensiv samt vårt slarv leder till att de gör 3 mål för slutresultatet 12-3. En bra genomförd match om man tar bort de sista 10 minuterna då vi inte är bra. Men samtidigt var segern redan spikad då. Kul att förlänga drömmen om Europa i ytterligare en omgång. Dagens målskyttar blev Felix Bengtsson 5, Robin Östman 3, Anton Andersson 2, Samuel Bjärnklint och Linus Tisell. Matchens GET gick till Felix Bengtsson. Vi tackar motståndarna, domarna och publiken för matchen. Extra tack till GIF-klacken för stödet från läktaren. Nästa fredag börjar seriespelet för A-laget. Då kommer en av seriefavoriterna IF Leikin på besök. Kom och stötta laget då! #lagetfrånlandet #getingeif #getinge #fotboll #getingeifherr @getingeifherr
Herrlaget
7 apr 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter