Vinst i Ullared mot Kung Karl BK!
Snökaos i Veddige en lördag byttes mot regnkaos i Ullared en tisdag i den uppskjutna matchen mot Kung Karl BK. Matchen spelades i blåst och regn i någon plusgrad på den slitna mattan i Hedevi. Den lilla publik som tagit sig till platsen fick se oss ta tag i taktpinnen direkt och skapa läge efter läge mot ett försvarande Kung Karl. Vi har 2-0 efter 30 minuter när Kung Karl sticker upp och via ett offsidemål reducerar. Vi gör tre ett på ett vackert avslut strax innan paus. Vi är dominanta i matchen och Kung Karl fokuserar på att försvara sig. Vi gör 4-1 i upptakten av den andra halvleken innan Kung Karl återigen gör ett mål på frispark. Lite byten och förändringar i andra halvlek och vi gör ytterligare två mål för vinst med 6-2. En fin laginsats där de tre poängen aldrig är hotade. Vi gör sex stycken olika mål vilket är positivt. Något att arbeta på är defensiven. Vi ska definitivt inte släppa in de två målen vi gör i denna matchen. Summa summarum en bra prestation då matchen kanske inte var helt enkel att motivera sig till men något vi tar med oss. Dagens målskyttar blev William Nilsson 2, Axel Gustafsson, Samuel Bjärnklint, Jesper Andersson och Otto Karlsson. Matchens GET gick till Lukas Andersson Vi tackar motståndarna, domarna och publiken för matchen. Nästa match spelas hemma på IP mot division 3 laget Ullared där ett avancemang i DM står på spel. #lagetfrånlandet #getingeif #getinge #fotboll #getingeifherr @getingeifherr
Herrlaget
22 mar 2023
0kommentarer
Vinst i Hylte mot Torup/Rydö FF!
Inga optimala förberedelser med stökiga veckor med sjukdomar, skador och inställda matcher. Söndagsmatch i Hyltebruk mot Torup/Rydö som oftast brukar vara en knivig motståndare. Trevande inledning där Torup/Rydö tar ledningen. Samtidigt har vi det lite svårt och är svajiga. Tidiga förändringar pga skador och 1-0 till Torup/Rydö i paus. Ett bra snack i paus och vi kommer ut som ett nytt lag och gör fem mål för att till slut vinna komfortabelt och rättvist mot ett tröttkört Torup/Rydö. Mot slutet räddar Jacob i målet en straff. Alltid kul. Starkt att vända och vinna med tanke på uppladdning och händelserna under matchen där hela truppen bidrar. Det tar vi med oss in i nästa vecka. Dagens målskyttar blev Robin Östman, Axel Gustafsson, Anton Andersson, William Nilsson och Otto Karlsson. Matchens GET gick till Axel Gustafsson. Vi tackar motståndarna, domarna och publiken för matchen. Foto av @halmstadsport In och kika på deras sida för mer bilder och följ dem för uppdateringar kring lokal idrott. #lagetfrånlandet #getingeif #getinge #fotboll #getingeifherr @getingeifherr
Herrlaget
19 mar 2023
0kommentarer
Fotboll!
Hej! Först en påminnelse om att betala medlemsavgift. Senast 31/3 behöver avgiften vara inne! Några i gympagruppen är förutom gymnastiken också med och tränar fotboll i föreningen och det vore jätteroligt om fler vill och kan vara med! Just nu tränar de söndagar i stora hallen kl. 9.30-10.30 men från och med v.17 kommer det vara utomhus på getinge IP mån kl. 17.30-18.30. Är ditt barn intresserat, hör av er till jasnanord@hotmail.com. Vi ses på gymnastiken på ons! Obs- v.14 tar vi påskledigt. Ha en bra vecka! Hälsningar Malin och Anna
Gymnastik 17/18
19 mar 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter