IF Centern - G/S 4-1
Centern - U-laget 4-1 Idag, söndag, mötte vi Centern på Kärlekens IP som årets första match. Väder förhållandet var kallt med lite blåst och en konstgräsplan som gjorde att bollen rullade snabbt. Vi visste sedan start att Centern är ett spelskickligt lag och kommer att ha hög press. Vilket det visade sig vara, de första 30 minuterna hade Centern väldigt hög press på oss, vi var långt nedtryckta och hade svårt att bygga upp vårt eget spel. Centern kom med några farliga chanser men lyckades inte få in bollen bakom Hjelmberg i målet. Efter 30 spelade minuter vaknar vi till och inser att vi behöver vara tuffare i närkamper och noggrannare i passningsspelet. Vi får igång ett bättre spel och skapar bättre målchanser. I halvlekspausen pratar vi mycket om hur vi ska fortsätta som slutet i första halvlek, att få upp snacket, hårdare i dueller och även att bli bättre med det mentala. I andra halvlek börjar vi bättre med hårdare dueller och bättre snack. I 55:e minuten får dock Centern sin utdelning och gör 1-0. Det är nu vi inser att vi måste komma igång ännu bättre och jobba för varandra. En Centern spelare blir fälld strax innanför straffområdet i minut 69 och domaren blåser straff, men Hjelmberg slänger sig rätt och räddar straffen och returen kontrolleras bra. I 74:e minuten får vi en hörna som Nathalie slår in på första ytan där Ebba stångar in bollen och det är 1-1. Men det dröjer inte länge förrän Centern tar ledningen igen av att vi slarvar i eget straffområde och en Centern spelare skjuter bollen kyligt över vår målvakt, 2-1. Vi börjar därefter hänga med huvudet och bli trötta, vilket ger våra motståndare möjligheten att göra 3-1 med ett liknande skott över Hjelmberg som är svår att rädda. Det dröjer inte mycket längre förrän vi får vår andra straff emot oss med dryga nio minuter kvar av match, Hjelmberg slänger sig rätt men bollen hittar in i målet ändå, 4-1. Som en första match för året är den stundvis bra men också stundvis slarvig. Vi tar med oss minutrarna i mitten av matchen och blickar fram emot nästkommande match om två veckor där u-laget möter Ullareds IK 19:00 den 3/3 hemma på Getinge IP. Vi tackar Centerns IF och domaren för en bra givande första match för året. / Hugo Arvehell
Damlaget
19 feb 2023
0kommentarer
Vinst i Båstad mot Västra Karup!
Stormen Otto hade dragit förbi och soliga och helt okej förutsättningar fanns på den lite trötta konstgräsplanen i Båstad. Lite omändringar sedan senast och helt klart ett steg framåt helhetsmässigt när vi tar tag i taktpinnen direkt mot Västra Karup. Västra Karup som förra året fick en framskjuten placering en av Skånes division 4 serier. Vi skapar lite halvchanser framåt och ligger oftast rätt defensivt. Vi får ett mål bortdömt för någon form av obstruktion och det står 0-0 i halvlek. I den andra görs lite byten och matchbilden blir lite ryckig. Västra Karup försöker spela fotboll men skapar mest lägen i omställningar när vi slarvar. Just en omställning föranleder vårt 1-0 mål som slås fint i mål från nära håll efter härligt presspel. Mot slutet av matchen åker Västra Karup på en tillsynes lite märklig målchansutvisning och matchen spelas av. En stabil och rättvis seger där vi tar några steg framåt spelmässigt mot en bra motståndare. Alltid skönt att hålla nollan bakåt. Dagens målskytt blev David Söderberg. Extra kul då det var hans första i A-laget. Kul att se att hårt arbete lönar sig. Matchens GET gick till Oscar Bengtsson. Vi tackar motståndarna, domarna och publiken för matchen. Nästa vecka drar tävlingsmatcherna igång när vi åker till Veinge för match mot Ränneslöv i DM. #lagetfrånlandet #getingeif #getinge #fotboll #getingeifherr @getingeifherr
Herrlaget
19 feb 2023
0kommentarer
Getinge cupen 2023, vilken succé!
Ännu en cup avklarad och vilken succé det blev för grabbarna i p2014!!! Första matchen börjar 08:15 vilket automatisk betyder morgontrötta barn, trodde vi. Inför matchen så peppar vi barnen och säger att de behöver tända till på en gång och ta för sig och det gör dem med bravur! 0-1 kommer efter dem påpassligt vinner bollen precis utanför målgården och ett lågt, säkert skott mellan målvakten och första stolpen ger pojkarna ledningen och hela hallen jublar! Att säga att grabbarna spelade fin fotboll är nästan en underskattning. Dem spelade en fantastisk fin fotboll och resultatet slutade med 0-4 Derby nästa match mot grannbyn Slöinge och även där blir det vinst med 0-2. Sista matchen mot Vinberg slutar även den 2-0 3 matcher, 3 vinster= succé Vi tränare och föräldrar var i extas och undrade vad vi just hade bevittnat. Vi tränare behövde knappt säga något under matcherna. De spelade välorganiserat under alla tre matcherna och det var kul att all "tjat" från oss tränare äntligen har landat. Vi tränare och föräldrar är superstolta över lagets prestation under Getinge cupen.
P 2014
17 feb 2023
1kommentar
Visa fler nyheter