• Nästa vecka (18/1) drar vi igång igen

    Hej allihopa! Hoppas att ni haft en härlig jul/nyårsledighet, nu är det snart dags att dra igång fotbollsträningen, vi kör samma tid och plats; onsdagar kl.17.15-18.30 Getingehallen. I mesta möjliga mån ser vi att ni lämnar barnen och hämtar de efter träningen. Mvh Johanna, Linda, Jimmy, Joakim och Patrik P 2015 9 jan 2023 2kommentarer
  • 2023 och vi är i gång!

    Årets första cup avklarad och det med bravur! Vi hann med en träning innan Halmia cupen och det var dagen innan. På träningen så såg det väldigt, väldigt bra ut och även så under cupen! Första matchen så har vi otur med några stolpträffar och skott rakt på målvakten. Grabbarna visar på bra emellan åt med fin passningsspel och bra driv framåt och stark försvar bakåt. Då och då blir det lätt tjurigt under matchen/matcherna men dem är duktiga på studsa tillbaka och det är en fin egenskap som gänget besitter. Andra och tredje matchen så kommer dem igång ordentligt och jobbar stenhårt. Vi gör mål, vi släpper in mål trots att vi är snäppet bättre nästan hela tiden. Ibland måste man ha tur i fotboll med. Det är långt mellan tredje och sista matchen vilket gör vi tappar lite fokus och ork. Matchen blir ändå en nagelbitare enda in till slutet. Barnen ska vara riktigt stolta över deras prestation i cupen! Tittar man hur spelet ser ut idag jämfört med förra våren, så är det natt och dag! Tydligare roller, bättre fokus, bättre bollkontroll och framförallt bättre spel som ett lag! Väldigt kul och se och det ska bli ett nöje se dem växa ännu mer denna säsongen...... Saknas på bilden är vår eminente målvakt Eddie som tyvärr kände sig sjuk efter första matchen P 2014 8 jan 2023 0kommentarer
  • Välkomna tillbaka!

    Hej! God fortsättning och hoppas alla barn är taggade för vårterminen. Ons 18 jan drar vi äntligen igång med gympan igen. Under vt kommer Malin att jobba mer på akuten, hon gör det hon kan för att det inte ska ske men det innebär att hon kan behöva jobba över med kort varsel och missa vissa gympaträningar. Vi gör därför en grupp på Messenger där vi gärna lägger in föräldrar som kan tänka sig att stötta upp vid behov. Vi har alla olika intressen och prioriteringar för att få familjetetriset att gå ihop och vi lägger ingen värdering i huruvida ni vill och kan hjälpa till och vi har också förståelse för att vissa onsdagar kan funka bättre än andra. Om ni vill och har intresse - hör av er till oss på Messenger/ sms så lägger vi till er. Ha det så gott så syns vi snart! Hälsningar Malin & Anna (Malin Schöbel 073-060 68 26, Anna Ranmar 0730407711) Gymnastik 17/18 8 jan 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter