Getinge Cupen för 2012
Hej Här kommer info om Getinge cupen för 2012. Vi kommer att spela på lördagen den 15 oktober för 2012:or. Samtliga föräldrar kommer att få ett kiosk pass då vi ansvarar för kiosken under hela denna dagen från 7.30-20.30. Detta kommer senare. Vill man byta så byter man internt, man får lösa det själv. Vi ha anmält 2 lag enligt följande, samling 1 timme innan första matchen. Getinge lag vit, lördag 15 oktober 12.45 Vinberg - Getinge 13.45 Oskarström - Getinge 14.30 Getinge - Lerkil Hugo Axel Alwin Viktor Damien Tom Getinge lag grön, Lördag 15 oktober 13.00 Vinberg - Getinge 14.15 Getinge - lerkil 15.15 Getinge - Astrio Kushtrim Elis Zander Linus Elias Ling Ebbe F
P 2011-2013
26 sep 2022
1kommentar
Tofta-Damlaget 0-4
Ikväll spelade vi borta på Lindvallen mot Tofta. Vi får utdelning redan I 3:e minuten då Linn hittar Camilla som springer sig fri å gör 1-0. Vi kontrollera matchen på ett bra sätt men slår lite felpass å har lite svårt att få igång vårat spel. Vi skapar en del bra lägen men deras duktiga målvakt räddar. I 33:e får vi en hörna å återigen gör vi våran variant å Nilsson hittar Linn som får den på mål som de räddar å Janna håller sig framme på returen å gör 2-0. Andra halvlek får vi igång spelet bättre med mer fantasi å bättre skärpa i passningarna. Drygt 10 minuter in så hittar Janfalk fram till Janna som gör 3-0. Å med 20 kvar så hittar Janfalk fram till Ebba som trycker in slutresultatet 4-0. Vi gör en bra match där vi skapar mycket å håller tätt bakåt. Alla 15 spelare gör det bra idag men ett extra plus till våra ytterbackar Janfalk och Fanny som gör det väldigt bra idag. Vi tackar Tofta, publiken å dagens väldigt duktiga domare. Nästa match spelar vi på lördag kl 13 på Getinge ip mot Lagan. Det är sista matchen för säsongen kom å heja på detta fantastiska lag välkomna
Damlaget
25 sep 2022
0kommentarer
Vinst i derbyt mot Kvibille!
Kanonfin plan på Björkevi under söndagen när vi slog Kvibille med 7-2 i årets. Vi kommer ut väldigt fint och rusar iväg till en 3-0 ledning innan 10 minuter spelats. Matchen dör av en aning och Kvibille arbetar sig in i den med delvis tufft spel, ofta på gränsen. Vi petar in en boll till innan Kvibille reducerar. Kvibille åker sedan på ett rött kort i samband med ett friläge och matchen är helt stängd. I andra halvlek övervakas spelet och vi gör tre mål till samtidigt som ett tröttkört Kvibille sällan är över mittplan. De får in en boll när vi slarvar på hörna. Vi gör 20 minuter inledningsvis som är väldigt fina men sen kan man önska mer ut besluten och bedömningarna. Men samtidigt blir matchen rätt svårspelad. Summa summarum en rättvis seger utan den där riktiga derbynerven. Dagens målskyttar blev Oscar Bengtsson 2, Felix Henricsson, Jacob Hallberg, Emil Johansson, Lukas Andersson samt ett självmål. Matchens GET gick till Johan Mårtensson. Vi tackar motståndarna, domare Arif Azemi som gör en fin insats idag samt publiken för matchen. Extra tack till GIF klacken för stödet från läktaren. #lagetfrånlandet #getingeif #getinge #fotboll #getingeifherr @getingeifherr
Herrlaget
25 sep 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter