Poolspel 11/9
Hej alla familjer! På söndag den 11/9 är det dags för andra poolspelet i Atomligan, vi har denna gång fått in så många anmälningar att vi fått ta beslut om att bara ta med barn som är födda 2015. Även den här gången förstår vi om det känns pirrigt för barnen. En del är det första gången för andra var med sist. Men det är långt ifrån blodigt allvar, det kommer vara fokus på att ha roligt, lära sig spela fotboll och att vara tillsammans, det räknas inga mål t.ex. Matcherna är 3x4 eller 4x3 minuter (det var lite olika sist) Barnen som ska spela är; Lag 1; Loui, Malik, Ali, Hugo, Ayla och Asker. Detta lag är Johanna och Linda ansvariga för och hjälpförälder är någon förälder till Asker. Lag 2; Filip, Oliver, Marley, Vincent, Emilia och Arvid. Här är Patrik ansvarig och en av Olivers föräldrar hjälper till. Ni andra föräldrar hjälper till om barnen behöver gå på toaletten, skadar sig eller liknande. Vi ses på Arenan kl. 11, första matchen spelas kl.11.45 så kom i god tid så vi hinner snöra skor och få på oss matchkläder. Parkera vid Kombihallen och gå sen och leta upp omklädningsrummet i den röda tegelbyggnaden, så ses vi där. Är det andra frågor tveka inte att fråga, tillfälle finns också på onsdag på träningen om det finns oklarheter. Det ni behovet tänka på är att barnen har med sig fotbollsskor, benskydd och en vattenflaska. Sista matchen spelas 13.25 så vi är gissningsvis klara runt 14. Lag 1; kl. 11.45 IF Centern, plan 1 kl. 12.25 Simlångsdalen plan 2 kl. 13.05 Leikin orange, plan 3 Lag 2; kl. 11.45 SnFF 2, plan 2 kl. 12.45 IF Centern, plan 2 kl. 13.25 Leikin orange, plan 2
P 2015
2 sep 2022
2kommentarer
Bortamatch mot Falkenberg
Hej Imorgon är det bortamatch mot Falkenbergs FF. Samling 8.45 på IP för följande spelare: Viktor Elias Lindskog Ebbe F Albin Elias Ling Hugo Wille B Emil Oscar H Kushtrim
P 2011-2013
2 sep 2022
2kommentarer
G/S u-laget - Falkenbergs FF 0-7
Perfekt fotbollsväder, grön fin matta på Getinge IP och match för u-laget. Det var förutsättningar igår kväll när Falkenbergs FF kom på besök. Vi vet att det kommer bli en tuff match mot division 2 laget som för dagen kommer med i princip hela sitt a-lag. Vi pratar mycket om hur viktigt det blir ligga nära deras spelare och inte låta dom vända upp. Viktigt för oss blir mycket snack och hjälpa varandra över hela planen. Matchen igång och tyvärr får Falkenberg utspelning redan i matchminut 1 då de gör 0-1. Vi tittar för mycket boll och det straffar sig direkt mot ett rörligt och spelskickligt lag som FFF. Efter en liten stund rättar vi till detta och gör sen en riktigt bra halvlek där vi skapar en hel del chanser och visar upp ett fint spel. Resultatet står sig, 0-1 i halvlek. Vi känner i halvlek att vi har chansen, att vi med samma fina spel och laginsats mycket väl kan pressa FFF in i det sista i denna match. Andra halvlek igång och den startar i högt tempo, FFF tar över matchen och börjar hitta ytor. Precis som i första halvlek blir vi lite för mycket bolltittande och detta utnyttjar FFF och gör 0-2 i 49 minuten. Kort därefter gör dom 0-3. Som vanligt när det gäller vårt fantastiska gäng så krigar vi på i 90 minuter, kämpar och peppar varandra. Matchen rinner iväg lite väl mycket i slutet och slutar 0-7. Det vi ska ta med oss från denna matchen är alla ger allt, kämpar från start tills domaren blåser av matchen och att vi har roligt tillsammans. Vi tackar domaren, publiken och Falkenbergs FF för matchen och önskar dom lycka till framöver. Nästa match är den 3/9 borta mot Trönninge IF.
Damlaget
30 aug 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter